Dr Φιλίτσα Σουγιουλτζόγλου | GLP-1 ανάλογα
GLP-1, obesity, diabetes
15919
post-template-default,single,single-post,postid-15919,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
 

 8 διατροφικές συμβουλές για όσους παίρνουν GLP-1 ανάλογα

glp-1

 8 διατροφικές συμβουλές για όσους παίρνουν GLP-1 ανάλογα

Τι είναι τα GLP-1 ανάλογα; Είναι τα φάρμακα για τα οποία γίνεται πολύς λόγος τελευταία καθώς βοηθούν στην απώλεια βάρους.

Τα GLP-1 ανάλογα χρησιμοποιούνται εδώ και αρκετά χρόνια   στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα στον διαβήτη τύπου 2. Πιο πρόσφατα, χρησιμοποιούνται για να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους .

Τα GLP-1 ανάλογα έχουν κατασταλτική δράση στα κέντρα της όρεξης του κεντρικού νευρικού συστήματος, προκαλώντας ανορεξία με αποτέλεσμα την απώλεια σωματικού βάρους. Μάλιστα, κάποια έχουν πάρει ένδειξη και ως φάρμακα κατά της παχυσαρκίας (ακόμα και επί τη απουσία διαβήτη), αναδεικνύντας από τη μια το πόσο σπουδαία είναι σε ανορεξιογόνο δράση και από την άλλη την ασφάλεια τους όσον αφορά στις υπογλυκαιμίες.

Τα φάρμακα αυτά είναι ενέσιμα φάρμακα που χορηγούνται με ειδικά συστήματα χορήγησης (πένες) μία φορά κάθε 24 ώρες ή μία φορά κάθε 7 ημέρες. Είναι ισχυρά υπογλυκαιμικά φάρμακα: Όσο πιο υψηλή είναι η γλυκοζυλιωμένη αιμοσφαιρίνη, τόσο πιο πολύ αποδοτικά είναι, χωρίς κίνδυνο υπογλυκαιμιών. Αυτό είναι το μεγάλο τους πλεονέκτημα, δεν προκαλούν υπογλυκαιμία, ακόμα και σε άτομα χωρίς διαβήτη.

Προκειμένου αυτά τα φάρμακα να είναι αποτελεσματικά  είναι σημαντικό να βελτιωθούν οι διατροφικές συνήθειες.

Αυτό το άρθρο εξετάζει τις καλύτερες διατροφικές συνήθειες κατά τη λήψη ενός GLP-1 αναλόγου, προκειμένου να αξιοποιηθεί στο έπακρο η αποτελεσματικότητα του φαρμάκου.

 

Υπάρχει μια «καλύτερη δίαιτα» όταν λαμβάνετε φάρμακα GLP-1 ανάλογα;

Όπως συμβαίνει με κάθε μοτίβο διατροφής, δεν υπάρχει κάτι που να ταιριάζει σε όλους όσον αφορά το πώς να τρώτε όταν λαμβάνετε GLP-1 ανάλογα. Ωστόσο, υπάρχουν πιο υγιεινές διατροφικές πρακτικές που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη. .

8 καλύτερες διατροφικές πρακτικές κατά τη λήψη  GLP-1 αναλόγων

 

#1 Δώστε προτεραιότητα σε τροφές με θρεπτικά συστατικά

 

Για να βελτιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα των GLP-1 αναλόγων, είναι σημαντικό να δοθεί έμφαση στα ελάχιστα επεξεργασμένα, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά τρόφιμα . Αυτό περιλαμβάνει φρούτα, λαχανικά, άπαχες πρωτεΐνες, όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Η κατανάλωση μιας σειράς από αυτά τα είδη τροφών προμηθεύει το σώμα με μια ποικιλία μακροθρεπτικών συστατικών καθώς και βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά που υποστηρίζουν τη συνολική υγεία. Συμβάλλουν επίσης στη βελτίωση της ενέργειας και του κορεσμού, που βοηθούν στην προσπάθεια απώλειας βάρους.

#2 Επιλέξτε τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη

Λαμβάνοντας υπόψη την επίδραση των GLP-1 αναλόγων στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, η επιλογή τροφών με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη είναι μια σημαντική διατροφική στρατηγική για την υποστήριξη της αποτελεσματικότητάς τους. Οι τροφές χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη έχουν πιο αργό αντίκτυπο στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, αποτρέποντας μεγάλες αυξομειώσεις.

Η ενσωμάτωση σύνθετων υδατανθράκων, όπως τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα όσπρια, στα γεύματα βοηθά στη διατήρηση σταθερών επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

#3 Να προσέχετε τους υδατάνθρακες

 

Οι υδατάνθρακες είναι απαραίτητο μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής και είναι η προτιμώμενη πηγή ενέργειας του σώματός σας.

Δεν είναι όλοι οι υδατάνθρακες το ίδιο. Οι επεξεργασμένοι ι υδατάνθρακες περιλαμβάνουν λευκή ζάχαρη και είδη που παρασκευάζονται με λευκό αλεύρι. Από την άλλη πλευρά, οι σύνθετοι υδατάνθρακες βρίσκονται σε τρόφιμα όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια και τα δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως η κινόα, το καστανό ρύζι και η βρώμη.

Η παρακολούθηση του μεγέθους της μερίδας και η κατανομή της πρόσληψης υδατανθράκων κατά τη διάρκεια της ημέρας συμβάλλει στην αποφυγή υπερβολικών διακυμάνσεων του σακχάρου στο αίμα, κάτι που είναι ιδανικό για απώλεια βάρους με GLP-1 ανάλογα.

#4 Προτιμήστε άπαχες πρωτεΐνες

 

Οι άπαχες πρωτεΐνες παίζουν κρίσιμο ρόλο στην υποστήριξη των επιδράσεων του φαρμάκου GLP-1 που ενισχύουν τον κορεσμό . Καλές πηγές περιλαμβάνουν τα πουλερικά, τα ψάρια, το τόφου και τα όσπρια. Οι πλούσιες σε πρωτεΐνες τροφές συμβάλλουν επίσης στη συντήρηση και επιδιόρθωση των μυών, υποστηρίζοντας τη συνολική φυσική κατάσταση. Ο συνδυασμός GLP-1 αναλόγων και επαρκούς λήψης πρωτεϊνών βοηθάει στη διαχείριση βάρους και τη μεταβολική υγεία.

#5 Προσοχή το χρονοδιάγραμμα των γευμάτων σας

 

Ο χρόνος των γευμάτων μπορεί να επηρεάσει την αποτελεσματικότητα του φαρμάκου GLP-1. Προσπαθήστε να κατανέμετε ομοιόμορφα τα γεύματα και τα σνακ σας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αυτό βοηθά στη ρύθμιση της όρεξης και στην αποφυγή ανεπιθύμητων ενεργειών.

Η παράλειψη γευμάτων ή άλλως ακανόνιστες διατροφικές συνήθειες μπορεί να διαταράξει την ισορροπία που στοχεύουν να επιτύχουν τα GLP-1. Ένα πολύ πλούσιο γεύμα μπορεί να προκαλέσει ναυτία ή ακόμα και εμετό.

#6 Μείνετε ενυδατωμένοι

 

Η λήψη αρκετών υγρών είναι απαραίτητη για την υγεία και την ευεξία και γίνεται ακόμη πιο σημαντική όταν χρησιμοποιείτε GLP-1 ανάλογο.

Επιπλέον, ορισμένες έρευνες υποδεικνύουν ότι η χρήση του GLP-1 αναστέλλει τα σημάδια δίψας, καθιστώντας ακόμη πιο σημαντική την ενυδάτωση.

#7 Τρώτε με βάση τις ατομικές σας ανάγκες 

 

Αν και υπάρχουν γενικές  οδηγίες όσον αφορά την κατανάλωση φαγητού για απώλεια βάρους, αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι πρέπει να τρώνε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τις διατροφικές μας ανάγκες.

Για παράδειγμα, αν έχετε υψηλή χοληστερόλη ή υψηλή αρτηριακή πίεση ή γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση θα χρειαστείτε ειδικές οδηγίες από τον γιατρό σας.

#8 Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας σε κάθε βήμα

5 τρόποι για να ενισχύσουμε τον μεταβολισμό μας

Δεδομένου ότι τα φάρμακα αυτά μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τα άλλα φάρμακα που λαμβάνετε, η συμβουλή του γιατρού σας  είναι ένα πολύτιμο βήμα για τη διαχείριση του διαβήτη και τη βελτιστοποίηση της απώλειας βάρους σας με το GLP-1.

Χρήση Διατροφής και GLP-1 προς όφελός σας

Οι καλύτερες διατροφικές συνήθειες κατά τη λήψη GLP-1 περιλαμβάνουν μια ολιστική και προσεκτική προσέγγιση στο φαγητό. Η προτεραιότητα σε ολόκληρα τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, η επιλογή επιλογών με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και η ενσωμάτωση άπαχων πρωτεϊνών ευθυγραμμίζονται με τους μηχανισμούς των GLP-1, υποστηρίζοντας τις επιδράσεις τους στην όρεξη και τον μεταβολισμό.

Το να παραμένετε ενυδατωμένοι, να λαμβάνετε υπόψη τον χρόνο των γευμάτων σας και να είστε σε επικοινωνία με το γιατρό σας για πιθανές ανεπιθύμητες ενέργειες μπορεί να είναι χρήσιμα για τη βελτιστοποίηση της διατροφής και της θεραπείας με GLP-1. Η εξατομίκευση είναι το κλειδί και η αναζήτηση καθοδήγησης από τον γιατρό σας διασφαλίζει ότι οι διατροφικές σας επιλογές υποστηρίζουν τη συνολική ευεξία και τα συγκεκριμένα οφέλη από τη χρήση των GLP-1.

Για τη λήψη των φαρμάκων αυτών συμβουλεύεστε πάντα τον γιατρό σας.
Τα GLP-1 ανάλογα είναι μια επανάσταση στην αντιμετώπιση του διαβήτη και της παχυσαρκίας. Στο μέλλον η ιατρική επιστήμη θα έχει και άλλα φάρμακα αυτής της κατηγορίας στη φαρέτρα της. Η χρήση τους όμως πρέπει να γίνεται υπεύθυνα και μόνο με καθοδήγηση ιατρού έμπειρου στη χρήση τους.
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.